ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

När man inte kan sova...

Publicerad 2013-05-13 04:17:26 i Allmänt,

... kan man istället planera sin vecka lite!

Försker planera så att jag gör lite nyttigt och så lite nöje (läs: läsa i hängmattan varje dag, inte så att jag går fullt ut ena dagen för att sen behöva vila i två dagar innan kroppen är med igen. Måst liksom försöka komma ihåg att kroppen har annat för sig också än det jag bestämmer mig för att göra! Sen gäller det ju också att planera lite enligt vädret, regn=inne, sol=ute:)
 
Idag, måndag blir det att städa övre våningen (plocka undan rent byke, sätta saker på plats, byta lakan & dammsuga), fixa Kela-papper och sätta dem på posten, kolla om jag får tid till frissa imorgon eller på torsdagen, skriva handelslista, plantera om tomater och så göra veckans storhandel.
 
Imorgon, tisdag blir det ett besök i banken, någon maskin tvätt skall fixas och torkas ute i solen och nedre våningen ska plockas och dammsugas.
 
onsdagen ska sista delarna av gården krattas och rosenbusken som stod mitt inne i största snöhögen måste redas upp. En maskin byke får väl snurra på och så borde jag stryka (inte favorit-projekt precis, så drar mig lite för det).
 
torsdagen ska jag till rådgivningen och efter det hoppas jag på frissatid. Sen är planen att det blir en dag i trädgården med att gräva upp rosenhallon, rensa i rabatten, flytta en krusbärsbuske och lite annat småpyssel.
 
Längre än så har jag inte ännu kommit i mina planer, men veckans viktigaste sysslor är i alla fall uppdelade på veckans första dagar, så det känns ju bra:) Får bara se om jag lyckas hålla dessa planer, elelr om det dyker upp något viktigare/roligare:P Någon av dagarna när jag känner för att stå i köket borde jag också ta lite storkok och fixa matlådor till frysen och så baka lite bröd.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela