ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Hos pojkarna (+ rådgivning v35+2)

Publicerad 2013-05-07 09:47:18 i Allmänt,

Nu är jag hos mamma och har sjunkit ner i soffan med Egon och Igor efter en kort 15minuters promenad tillsammans. Så fort de märkte att jag blir kvar här lade de sig att sova lite, efter att ha vaktat huset hela morgonen. Nu blir det att titta på högklassig dags-tv, sen lunch och efter det en lite längre promenad innan jag lämnar hundarna ensamma igen.
 
På rådgivningen var allting bra. Lill*ns hjärta tickade på lite på snabbare sidan, men det berodde troligtvis på att han/hon hamnade på navelsträngen, så syretillförseln blev lite dålig. Började på 200slag/minut, men när jag vände mig lite på sida lugnade hjärtat sig snabbt och sjönk ner till 156 på några sekunder. SF-måttet hade sjunkit med 1cm från torsdagen (32cm då, 31cm idag), så troligtvis har magen börjat sjunka. Är tydligen vanligt att måttet sjunker lite då magen sjunker, för att sen fortsätta växa, så bara måttet inte har sjunkit till nästa besök är det inte något att fundera på. Speciellt då lill*n busar på så mycket som han/hon gör!
 
Fick också höra att det inte är helt vanligt att man som första gångs föderska har börjat öppna sig redan i v34, så kanske, kanske lill*n håller tiden eller till och med kommer lite tidigare! Många promenader bara och vara igång, så hoppas vi på att få träffa vår baby senast i början av juni:) Samtidigt blir det ju att sätta lite mera fart på att fixa allting som ska fixas, eftersom jag faktiskt varit helt inställd på att gå över tiden! Men nog är han/hon mera än välkommen om 2-3veckor, när han/hon är färdigbakad så att säga:)

Kommentarer

Postat av: Therese

Publicerad 2013-05-08 09:07:56

Härligt att allt var bra med bebis:)

Jag har också hört att SF-måttet kan stanna av lite när magen sjunker. Det gjorde det när jag väntade sonen, så du behöver nog inte vara orolig, eran bebis växer säkert som h*n ska.

Jag var också iväg till barnmorskan igår och min mage växer på bra, har ett SF-mått på 34 cm i vecka 34+0, så bm gissade att även denna bebis kommer bli en 4 kilos klump:)Hoppas verkligen att hon vill kika ut i början av juni!

Hoppas du får en toppendag i solen:)

kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela