ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Dagen som flög iväg

Publicerad 2013-05-26 17:45:04 i Allmänt,

Både tidmässigt och vindmässigt! Har träffat på ett träd som låg över största delen av vägen idag, och så en massa roskisar som ligger på gårdarna.
 
Började morgonen med lugnt morgonmål och se blandade jag ihop en dubbelsats bulladeg medan Tobias städade lite. Sen bar det av på mull-uppköp och efter det tog vi tag i stora bullbaket. Nu har vi 5påsar med 7bullar var i frysen, en stor påse åt Tobias att ta med till jobbet imorgon och så ett fat med bullar åt oss att äta här hemma:) På eftermiddagen kom Tobias mormor på besök. Vi fick en solstol och så en springbrunn från hennes gård, så nu har jag någonstans att ligga om det blir soligt i veckan!
 
Annat vi har hunnit med är att avsluta gårdagens Monopol-spel, koka blomkålssoppa, gå omkring på gården i regnet och vattna både ute och inne. Nu Har vi bänkat ner oss i soffan med ett glas vitt vin (för Tobias del) och ett glas lingonsaft (för min del) och ska se på Djungelboken har vi tänkt! Perfekt avslut på en regning och blåsig dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela