ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

10...9...8...7...6...5...4...3...

Publicerad 2013-05-20 05:19:10 i Baby,

Nu har verkligen nedräkningen börjat, med bara 3 veckor kvar tills lill*n är beräknad! Och nu börjar vi faktist snart ha allting i ordning här hemma. Vaggan fick vi hem igår, skötbordet står på plats (blöjor ska jag köpa imorgon), mesta kläderna är tvättade och jag har i alla fall börjat packa mina och lill*n saker som ska med till BB.
 
Vid denna tidpunkt väger medelbabyn lite över 3kg och är ungefär 49cm lång, men variationen kan ju vara stor. En stark baby verkar det i alla fall vara som lever runt i min mage, vi har funderat på en framtida karriär inom fotboll eller kick-boxning med tanke på nuvarande intressen.
 
Själv mår jag fortfarande bra, men börjar märka att kroppen kräver mera sömn och vila. Sover 7-9h/natt + 1-2h på dagen och däremellan ser jag på serier och håller mig stilla i någon timme, så nog tankar kroppen vila helt klart! Foglossningen har blivit mycket bättre de senaste veckorna, men revbenen tycker inte helt om mig och babyn, så sover med en mjuk dyna under dem. 5 dynor börjar föresten bli för få för mig, så snart tror jag Tobias får flytta på soffan för att ge utrymme för 1-2dynor till:P
 
Nu hoppas jag på att babyns försäkring blir fixad i mitten av veckan och sen tycker jag att lill*n sku kunna börja komma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela