ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

10...9...8...7...6...5..

Publicerad 2013-05-06 07:52:32 i Baby,

Herrigud, 5veckor kvar tills lill*n är beräknad! Känns overkligt!
 
Nu är jag i alla fall mammaledig och får bestämma över mina dagar hur jag vill:) Om vädret fortsätter som idag kommer vi att tillbringa många timmar ute i friska luften gissar jag på! Fortsättningsvis mår jag bra och kan sova bra de flesta nätterna. Lite gör sig nog fogarna påminnda och senaste veckan har revbenen varit ganska sjuka. Så går det när det finns två små fötter som sparkar på dem.
 
Lill*ns dygnsrytm börjar bli mera tydlig, med längre pass av rörelser och sen stilla där emellan. Han/hon sover mycket under natten (snälla, fortsätt med det!) och sen är morgonen aktiv med mycket bökande. Sen brukar det bli några timmar sömn som bryts med busande med jämna mellanrum under hela dagen. Oftast blir han/hon sen igen effektiv när kvällen kommer, för att sen igen somna till natten.
 
  • Vikten ligger någonstans runt 2,6kg
  • Längden är ungefär 47cm
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela