ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Årets chilin

Publicerad 2013-03-26 12:26:00 i Odling,

Nu har jag forskat lite om de chilin jag fick av Linda igår.
 
Habanero Lemon är stark och går från grönt till gult. Fruktigare än vanlig habanero med lite smak av citron. Plantan ska kunna bli upp till 80cm hög.
 
Aji Pineapple går också från grön till gul och är medelstark. Har svag ananassmak. Mycket produktiv, c.50cm hög planta.
 
Inca Red Drop går från grön via orange till röd. Stark i smaken och plantan c. 50cm.
 
De två andra sorterna har Linda själv döpt till Facebook citronchili och K-market habanero, så dessa tror jag inte att jag hittar info om precis:P
 
Själv har jag sått Zimbabwe bird som ger små, starka röda frukter och Apache som ger lite svagare, också röda frukter.
 
 
 
Från vänster uppifrån: Inca Red Drop, Habanero Lemon, Aji Pineapple,
Zimbabwe Bird och Apache.
 
Nu får vi bara hoppas på en varm och fin sommar så att chilina mognar bra och blir starka!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela