ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Rådgivningsbesök v39+2

Publicerad 2013-06-04 14:17:44 i Allmänt, Baby,

Var iväg till rådgivningen idag på förmiddagen. Hon jag vanligtvis går hos var sjuk, så fick träffa en annan sjukskötare. Allting var bra med mig och lill*n:) SF-måttet fick hon till 35,5cm idag, låg på 32cm förra veckan. Den stora ökningen har troligtvis sin förklaring i att det var en annan som mätte, för alla mäter lite olika.
 
Hon nämnde några saker som jag ska hålla koll på nu, när det är så här varmt.
  • Supermycket svullnad, ex. fötterna och vaderna blir som ballonger
  • Ihållande huvudvärk
  • Flimmer framför ögonen
  • Tryck över övre delen av magen
Detta kan vara tecken på graviditetsförgiftning, vilket är vanligare då kroppen blir trött, ex. av värme. Har ju inte knnt av något av detta, så får hoppas på att det inte dyker upp heller! Och så ska jag dricka mycket vatten och vila, så att jag orkar med vad som komma skall.
Har inbokat tid till nästa måndag igen, men den hoppas jag på att få hoppa över! Men med tanke på att jag tror lill*n kommer först mot mitten av månaden, blir det väl nog ännu att ta sig dit på ett besök...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela