ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Fredag!

Publicerad 2013-06-07 05:49:45 i Allmänt,

Om 9,5timmar kommer Tobias hem från jobbet och så får vi fira veckoslut tillsammans:) Om Tobias inte är för trött i kroppen efter jobbet ska vi åka iväg efter ett släp hästkompost, så att vi får fixa i ordning en ny rabatt under veckoslutet. På lördagen ska vi försöka ta oss i kragen och jobba nere i källaren under morgonen/förmiddagen, så att vi kommer lite framåt där igen. Sen är min plan att åka iväg och tvätta några mattor, om vädret håller sig soligt. Annars blir det att pyssla på på gården, gå på lite promenader och försöka hålla igång så att det kanske snart sku börja komma en liten baby!
 
Igår blev det för min del en utfärd till Fiskars bruk. Kom på att där finns en massa träd, så där var skuggigt att gå och jag behövde inte koka upp:P Gick omkring i ungefär 45minuter och tittade på allt möjligt innan jag åkte till Billnäs plantskola för att se om de hade några intressanta växter och sen vidare till famo och fafa där jag satt och babblade i lite på en timme. Roligt med några timmar på annat håll än hemma:) Väl hemma igen blev det lunch och sen vila i sängen med en serie. Somnade för en stund och vaknade med roliga värkar som kom med typ en minuts mellanrum och höll på i 10-20 sekunder. Var inga starka värkar och totalt höll det på i kanske 20minuter, så det kändes faktist mest roligt.
 
När Tobias kom hem åkte vi iväg till Svedja, så att han fick ta sommarens första simtur och jag fick gå i vattnet och svalka fötterna:) Efter det blev det mat, de sista dahliorna kom ner i jorden och så städade jag verandan. Nu  återstår det att i något skede ta en hink och skurborsta och skura verandagolvet rent från mylla, men i alla fall ryms barnvagnen nu ner där, när den tas i användning

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela