ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Vart tar dagarna vägen?

Publicerad 2013-07-12 11:03:02 i Allmänt, Baby,

Dagarna rusar iväg så fort just nu! Tänk att det är två veckor sen vi kom hem med lillen.
 
Dagtid är han vaken i stort sett hela tiden, så blir mycket tid i famnen:) Vi brukar diskutera, titta omkring oss, gympa och umgås en massa. Däremellan mat och kanske någon kortare powernap. På onsdagen hade vi lite mera program då moster var på besök. Jag gick igenom kläderna i storlek 50-56 och plockade bort en hög som var allt för smått medan prinsen sov i mosters famn. De flesta klädesplagg som plockades bort har han inte ens hunnit ha på sig:P  Sen hann vi också med en tur till stan och besöka Karisma, köpa lite mera mellanmål till pappa och till Tarjoustalo och köpa en till tuttflaska och mera ersättning. Hela tiden sov lillen nöjt i bilstolen, helt utan att bli störd av att lyftas in och ut ur bilen:) På kvällen blev det sen ännu 3 timmar sömn, så jag och Tobias hann fixa mat, äta i lugn och ro och titta på en serie. På morgonnatten var det ju sen istället en pigg pojke, men jag hade ju tid att vara vaken med honom:)
 
Igår var det igen en liten utfärd på kvällen, då vi alla tre var till Sotka och Masku för att se på en ny fåtölj till vardagsrummet. Hittade en som vi tyckte om och också ett nytt bord till vardagsrummet, så snart blir det lite ändring här hemma:) På hemvgen tog vi en omväg via mommo och moster, så nu har lillen träffat mosters hundar för första gången. Dock sov han sig igenom hela mötet, men i alla fall! Och efter en hundpuss på kinden kan vi konstatera att han inte verkar vara allergisk mot varken kattorna här hemma eller Egon och Igor! :)
 
Idag ska farmor komma på besök och imorgon två av mina gamla klasskompisar. Många som vill träffa vår lilla prins:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela