ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

På tu man hand

Publicerad 2013-07-03 05:57:19 i Allmänt,

Nu har Tobias åkt iväg till jobbet och jag och lillen ska klara dagen på tu man hand. Mest spännande är att jag ska få i honom ersättning, det har hittills varit Tobias jobb, eftersom han bara vill amma om han är i min famn... Som tur verkar min mjölkmängd ha ökat lite till, så det behövs inte lika mycket ersättning längre. Hans mage var också lugnare igår, så förhoppningsvis slipper han magknip bara ersättningen minskar ännu lite eller ännu hellre försvinner!
 
Just nu sover han gott här bredvid mig i soffan, så jag passar på att äta morgonmål. Man blir nog hungrig av att sova mindre på nätterna och därtill att kroppen ska producera mat för en annan! Första nätterna var jag tvungen att äta mitt i natten för att kunna somna om, men det har jag i alla fall klarat mig utan nu. Däremot blir det rejäla matportioner och ordentliga mellanmål däremellan! Och så tre stora koppar med mamma-/amningste, som vi hoppas på att ska hjälpa mjölken att öka:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela