ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Första rådgivningsbesöket

Publicerad 2013-07-01 15:51:07 i Allmänt, Baby,

Nu har Pia från rådgivningen varit hem på besök. Allting var fint med vår lilla prins och vikten hade ökar med 130g sen fredagen, så lika mycket till så är vi tillbaka på startvikten! Längden kollade hon inte ännu, men nästa tisdag ska vi till rådgivningen på koll igen, så då får vi säkert längden:) Fick också en liten present med tuttflaska, tutt, tandborste och olika varuprover, känns ju nästan som julafton med alla paket som strömmar in:)
 
Fick tips om ett örtte från apoteket som kan hjälpa till vid amningssvårigheter, så nu är Tobias till apoteket och butiken och fylla på våra förråd lite. Själv sitter jag med ett nöjt knyte i famnen som precis ätit ett mål igen. Ska se om han sku sova lite längre denna gång, annars har det mest blivit 30minuter sömn och helst i famnen under dagen. Tror en bärsjal sku vara en bra idé, så ska kolla om jag får en lånad och testa vad han tycker. Helst vill han bli runtburen invirad i en filt, så en bärsjal sku ju vara ganska lika, bara att jag och Tobias sku få händerna fria till att göra något:P

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela