ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Ett år äldre igen en gång

Publicerad 2013-07-21 07:58:46 i Allmänt,

Så var man då ett år äldre igen. Men känns helt bra och i år infann sig inte någon ålderskris som jag annars brukar få under sommaren:P Gissar att det beror på att jag har haft ett så bra år, så jag känner mig nöjd med det. De 4-5 senaste åren har jag alltid känt att jag inte fått något vettigt gjort under det senaste året och inte vet jag riktigt vad jag vill med det kommande året heller, men nu känns det som om jag är precis där jag vill vara i livet: underbar sambo, eget hus och världens finaste pojke:)
 
Min födelsedag började med att Tobias hämtade frukost och blommor till sängen, fortsatt med mera frukost nere i köket, städning, bakning, rostbiff till lunch och på eftermiddagen lite kaffe med släkten. Sen avslutade vi kvällen med att alla tre mysa i soffan, jag och Tobias tittade på en serie medan lillen åt och sedan sov nöjt i pappas famn. Lite efter 8 var det gonatt också för mig och fick sova nästan 4timmar i sträck innan det var dags för nästa matpass. Totalt har det blivit åtta timmar sömn inatt, så nu är jag utvilad och redo för nästa vecka!
 
Idag då? Än så länge ser det ut att bli en mulen dag, men hoppas på att vi sku komma ut på en promenad med barnvagnen någon gång under dagen. Annat som behöver göras är att få gårdagens disk fixad, extra möblerna tillbaka på plats, tvätta någon maskin byke och byta lakan i sängen. Sen måst vi ju äta av kakan som blev över, ungefär hälften blev kvar efter att vi 8 som var här igår hade ätit oss mätta! Tror det blir att ringa Jenny och se om hon kommer här via på kaka någon gång under eftermiddagen, vi kan behöva lite hjälp att få den i oss:P
Men, nu blir det att börja ta hand om disken, medan pojkarna sover vidare. Tydligen blir man trött av kalas, för man kan ju inte sova när här är gäster!

Kommentarer

Postat av: Therese

Publicerad 2013-07-23 22:36:21

Stort grattis i efterskott!!

Hoppas allt är bra med dig och att det går bra med er lillgrabb!!

Kram Therese

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela