ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Ledig dag tillsammans:)

Publicerad 2013-01-24 15:36:15 i Mat,

Idag har både jag och Tobias ledigt, så vi har tagit det lugnt här hemma. Har kokat minestronesoppa a la Finland till lunch (=rotsaker istället för färsk zuccini&spenat/mangold, konserverade bönor istället för färska...). Värmer så gott med soppa nu i vinterkylan!
Till eftermiddagskaffet/-teet gjorde jag en äppelpaj som vi åt tillsammans med vaniljsås, nami:)
 
Nu har vi varit ute och gått en liten runda på gården för att se att haren som har sneddat över gården inte har gjort något elakt mot våra körsbärsträd eller päronträd som vi planterade i somrast. Brasan är tänd, så Tobias och My passar på att ta en tupplur på soffan och själv skall jag underhålla mig i internets härliga värld en stund!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela