ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Bort med gammalt, in med nytt!

Publicerad 2013-01-23 19:05:06 i Allmänt,

Hittills har jag varit ganska besparad från alla boar-tankar som gravida tydligen brukar "drabbas" av. Men de senaste dagarna har det slagit till och hårt! Skulle helst vilja ha hem säng och allting och fixa i ordning, men ännu får det vänta lite.
 
Vad jag däremot kan göra och nu har börjat med är att röja undan lite saker, göra oss av med sådant som inte behövs och liknande. Började med att lägga ut våra två HEMNES förvaringsbänkar från IKEA på tori.fi idag. Och de är redan reserverade + att en annan är intresserad av dem! Så förhoppningsvis blir vi av med dem under veckoslutet! Nu blev jag ännu mera sugen på att få bort saker, så imorgon när Tobias också är ledig tänker jag samla ihop saker jag tycker vi inte behöver och lägga ut en del till försäljning. Skönt ju att få bort lite onödigt!
 
De pengar vi får från förvaringsbänkarna kommer vi att använda till att bygga en rejäl bokhylla i övre våningen, med förvaring bakom. Sen tänker vi också stänga av utrymmet bakom pipan och på så sätt få en liten skrubb att gömma spel, pussel och pysselsaker i. Ska bli skönt att få alla lådor in bakom dörrar och inte se dem hela tiden! Med dessa två förvaringslösningar i övre våningen hoppas jag på att vi skall få plocka bort ännu några möbler och på så sätt få bra utrymme för lill*ns säng, skötbord och allt annat vi behöver!
 
 
 
 
Perfekt förvaring i Ekenäs, men nu passar de inte riktit mera...
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela