ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Inget botten!

Publicerad 2013-02-28 13:35:00 i Allmänt,

Idag tycks min mage vara bottenlös! Och jag vill äta allting!
 
Hittills idag har det blivit 2 bitar rågbröd med ost, skinka & tomat till morgonmål, pannkaka med sylt till mellanmål, sallad med bacon till lunch och mannagrynsgröt med citronkräm till efterrätt och nu har jag precis ätit en semla med ost... Och vill bara ha mera:S Just nu är det choklad som jag längtar mest efter och glass. En bytta Ben&Jerry sku passa utmärkt,  tur så är de så dyra så jag håller mig borta från den delen av frysdisken!
Lyckligtvis är inte alla dagar såhär, för då sku jag rulla fram vid det här laget!
 
Positiva med att vara gravid är ju i och för sig att jag kan skylla eventuell viktuppgång på parasiten i magen! Han/hon väger trots allt c.800g just nu och med allt annat som hör graviditeten till blir det väl en 2,5-3kg totalt! Så i princip har jag då typ 4,5kg till godo räknat från inskrivningen på rådgivningen i v8 (ligger 2kg under den vikt jag hade då). Och enligt flera sidor på nätet "borde" jag ha gått upp 5kg från inskrivningen vid det här laget.  Bra, nu har jag motiverat varför jag behöver få choklad ikväll, annars kan jag ju tyna bort:P Nu gäller det bara att få Tobias att förstå min logik och att han tar en liten extra sväng via butiken på vägen hem!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela