ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

I'm walking on sunshine

Publicerad 2013-02-27 11:11:06 i Allmänt,

Är så skönt att få vara ledig när solen skiner! Försöker städa upp lite här hemma idag och det är ju så mycket roligare att göra när solen skiner! Och så ser man ju all skit som varit "osynlig" hela mörka vintern:P
Just nu snurrar andra tvättmaskinen på för dagen och första hänger ute i solen på tork. Jätteskönt att hänga upp var det, när solen värmde i ryggen ( just nu har vi 10,7 grader på ytterväggen, så nog värmer solen allt!). När byket var upphängt tog jag en liten runda runt gården för att se att hararna inte har ätit på våra fruktträd. Än så länge har de fått vara i fred, så får hoppas på att de håller sig borta vintern ut!
 
 
 
Tycker gården ser så rolig ut då den är randig av sol och skugga:)
 
 
Den röda pricken betyder att det är ok att fälla:)
Och idag kom beslutet hem att vi får fälla våra tre träd! Nästa vecka blir det att hitta någon som vill ta ner dem!
 
 
Hararna har tydligen dansat ringdans runt denna björk:P
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela