ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Dagens program

Publicerad 2013-02-13 10:01:27 i Odling,

Nu har jag kommit på vad jag skall göra idag! Det är ju dags för årets andra sådd:)
 
Plockade fram frölådan och hällde ut alls påsar på bordet. Blir alltid lika glad att se alla bilder på fina blommor och goda grönsaker och örter! Kunde i alla fall konstatera att det är dags att så 8 olika saker nu igen. Blir slät- och krusbladig persilja, basilika, rosensallat, tomatpaprikan "Alexander", en mild chili, purjolök och månadssmultron. En del av dessa kommer jag så en andra omgång av i början av mars, men det är ju alltid roligt att försöka få lite tidigare plantor, ifall våren är snäll och kommer tidigt!
 
 
 
Fina förvarings"lådan" var julkorg av Linda &co. Lufttät och superbra för känsliga frön!
 
Nu blir det fastlagsbulle för min del och sen skall jag breda ut mig på köksbordet. Passar bra att så idag, eftersom jag ändå borde dammsuga. Klarar aldrig av att hålla all mylla på bordet!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela