ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Veckoslutsplaner

Publicerad 2013-08-30 06:39:39 i Allmänt,

Det här veckoslutet har vi planerat att fixa en del på gården inför hösten och vintern. Har 4 rosor, 2 magnolior, 1 rhododendron, 1-2 äppelträd och lite annat smått och gott att hitta plats för och gräva ner. Sen ska ju en del saker tillbaka i förrådet, rabatterna rensas sista gången för i år och komposten vändas. Hoppas bara att vädret är på vår sida, för när jag kollade prognosen nu på morgonen var det allt från sol till regn utlovat...
 
Men idag blir det i alla fall inget fixande på gården, utan en god restpaj (finns en massa i frysen som inte räcker till någon ordentlig portion i sig får bli en paj istället)  och sallad, en brasa, popcorn och en film! Det är i alla fall planen, sen får vi se om lillen har andra planer eller om han går med på att sitta med i famnen/ligga mellan oss i soffan/sova.

Kommentarer

Postat av: frugal timez

Publicerad 2013-08-30 10:38:56

hej hej. kikar in.
idag är vårat egengjorda snus färdigt. jg har tvättat 2maskiner nu på morgonen,så nu är det att ta det lugnt.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela