ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Hemma från stugan

Publicerad 2013-08-06 21:14:50 i Allmänt,

Nu har vi hittat hem från stugan. Var där från torsdagen till idag och det har varit jättesköna dagar!
 
På torsdagen tog vi det mest lugnt, åt grillat, gick en promenad och tog tidig kväll. På fredagen fick vi besök av Tobias pappa med bonusson och faster. Blev en tur till stranden, kaffe ute i det fina vädret och en massa prat. På kvällen åkte vi till Hangö och åt supergoda pizzor. Lillen klarade sitt första restaurangbesök med glans och under denna dag märkte man att han börjat bli mycket intresserad av färger. Både mobilen i vagnen och en tavla på Classic Pizza var super, tyckte han:)
 
På lördagen åkte Tobias iväg och hjälpa sin mamma att få sin båt och kajak till vår gård, så nu har vi en fin träeka med segel här. På kvällen åt vi först grillat och sen hade mamma och Tobias en mini-kräftskiva, medan jag och Sofia åt ost och kex och pitabröd med tzatziki.Söndag förmiddag tog vi det lugnt på gården och sån hämtade fafa vedklyven ner, så Fia började testa den och klämde tummen i en vedklabb) medan Tobias testade den nya motorsågen. På kvällseftermiddagen åkte sen mamma, Fia och hundarna hem och vi tog en lugn kväll.
 
På måndagen kände vi för lite äventyr, så vi packade vagnen och lite saker i bilen och åkte till Hangö igen. Gick först omkring lite, åt igen pizza på Classic Pizza och sedan gick vi till stranden. Där låg vi sen alla tre under ett parasoll i tre timmar och bara njöt av att vara lediga. Lillen var hur pigg och glad som helst och var vaken i stort sett hela tiden vi var på stranden. Sedan blev det ännu en promenad innan vi packade in allting i bilen igen och åkte tillbaka till stugan och fixade middag.
 
Idag tog vi igen en lugn morgon med bacon-och-ägg-frukost och sedan lade sig Tobias på soffan med lillen och sov i ungefär en timme medan jag plockade ihop våra saker lite och plockade lite blåbär. Efter ett matpass lade jag lillen i vagnen och gick en promenad så han somnade igen och så plockade jag ännu lite mera blåbär. Så nu har vi till en paj och lillen har några askar i frysen, så att han kan få blåbärsgröt i vinter. Medan vi plockade bär passade Tobias på att såga upp ännu lite mera av stockarn i stugan, och sedan blev det en sen lunch och så packade vi ihop.
 
Helst sku vi nog ha blivit kvar i stugan några veckor till, men samtidigt var det nog riktigt skönt att komma hem och börja fixa lite här hemma igen. Imorgon ska jag försöka hinna pyssla lite på gården och så har jag tid till frissan. Har inte klippt håret sen sista oktober, så nog är det dags!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela