ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

10...9...8...7...6

Publicerad 2013-04-28 05:00:24 i Baby,

Så har igen en vecka gått! 85% av graviditeten är förbi och nu är det 6veckor tills lill*n är beräknad:)
 
  • Vikten ligger nu på ungefär 2,4kg
  • Längden är runt 46,5cm
Nu börjar lill*n öka med ungefär 300g/vecka och benbyggnaden hårdnar, så gäller att jag får i mig mycket kalcium. Tur så vill jag ha smoothies och kvarg med persika i mängder, så tror inte kalciumbrist är någon stor risk!
 
Annars då? En riktig kalaskula börjar jag få och nu börjar jag märka av det där med att magen verkligen är i vägen. Svårare att plocka upp saker som ligger på golvet, rensa i rabatterna och liknande som inkluderar att jag böjer mig ner. Att sträcka mig efter saker som är längst in på arbetsbänken på jobbet börjar också bli ettt litet projekt:P Svårare att hitta bekväma sovställningar börjar det också vara, då magen är tyngre och revbenen ömma av små fötter som sparkar. De senaste nätterna har jag också vaknat runt 3 av att busungen bökar på som en liten tok.
 
Igår började jag känna av spänningar långt ner i sidorna och konstiga, stickande känningar i bäckenet. Efter lite forskning hittade jag flera som menade på att det kan vara tecken på att babyn fixerar sig. Känns också som om jag har lite mera utrymme för lungorna nu, så kanske något ändrar! Ska bli intressant att se om så är fallet när jag är till läkaren på torsdagen, eller om det bara är egna fantasier!
 
Bra mår hela familjen i alla fall, men inte kan vi riktigt förstå vart tiden tar vägen!

Kommentarer

Postat av: Therese

Publicerad 2013-04-29 22:12:47

Ja tänk, nu är det inte alls lång tid kvar tills vi har våra bebisar hos oss:) Jag längtar som en tok nu!!

Jo det låter som att det kan vara bebis som fixerar sig.

Ja visst är magen i vägen nu. Jag rensade rabatter i helgen och det var inte skönt, fick ont i både ryggen, magen och benen. Får hoppas att vi slipper gå över tiden för då lär i alla fall inte jag ha fina och rensade rabatter i sommar:)

Kram Therese

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela