ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Lite ledighet

Publicerad 2016-01-17 22:00:28 i Allmänt,

Igår hade Tobias lite ledigt från familjen, då jag och barnen åkte iväg till mommo genast då vi vaknade. Där lekte vi, åt, vilade och lekte lite till, medan Tobias fick sova så länge han ville och sen ta det lugnt. 16tiden plockade Fia sen upp Tobias och så kom de (och gamla mommo) med till mommo. Bastubad och pizza stod på programmet och sen hem när det blev sovdags.
 
Idag var det min tur att ta det lite lugnt. För mig blev det morgonmål i sängen och lite vila och sen på dagen en tur till Bauhaus och Plantagen med trevligt sällskap. Under tiden busade Tobias och barnen både inne och ute i det fina vädret.
 
Det är nog skönt med stunder då man hinner tänka sina tankar till slut och då man inte hela tiden behöver vara uppmärksam på någon annan. Vår lilla fröken är en riktig klätterapa, så henne behöver man hålla ett öga på mest hela tiden och lillen behöver ju också vår uppmärksamhet. En liten paus från allting gör att i alla fall jag sen kan vara mera närvarande och en mindre stressad mamma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela