ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Trött, tröttare, tröttast

Publicerad 2015-09-10 11:45:27 i Allmänt,

Vanligtvis brukar jag inte reagera så starkt på flunssa, utan kan hålla igång ganska bra, men inte denna gång. Jag är trött, trött, trött, trots att jag inte har någon feber. Helst av allt skulle jag bara bädda ner mig i sängen och stanna där ett dygn eller två, men det går ju inte riktigt. Igår försökte jag mig på att vila, men jag fick genast dåligt samvete över att inget blev gjort. Istället för att få skön vila stressade jag över att gräset inte blev klippt, att diskbänken svämmade över, att tvätten behövde hängas upp...
Nåja, nu är Tobias iväg på jobb, lillen sover i vagnen utanför och fröken håller på att somna här bredvid mig i sängen. Jag ska snart tassa ner och koka mera te åt mig, det konsumeras i mängder just nu, och samla inspiration inför nästa års odlingar. Det här året börjar vara på slutrakan, bara palsternacka, jordärtskocka och en och annan tomat kvar att skörda, men nästa år, nästa år är fullt av möjligheter.
I

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela