ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Barnen då?

Publicerad 2015-09-13 21:12:10 i Allmänt, Barnen,

Har mest varit trädgården i fokus den senaste tiden. Tänkte ta en liten uppdatering på de där underbara busungarna våra.
 
Lillen springer och busar på som en tok. Han älskar att få leka med andra barn och är inte blyg av sig. Fortsätter det så här kommer det nog inte vara problem för han att börja i dagis i framtiden.
Han pratar, pratar och pratar i ett. Ofta tittar jag och Tobias frågande på varandra, för det kommer nya ord hela tiden och det är inte alltid det lättaste att förstå vad han säger. Men pratar, det gör han och det är så roligt att lyssna på vad han har att berätta. Och så sjunger han! Så gulligt att man smälter! <3
Visst, vi har våra kamper, bland annat är det svårt att få han att förstå att man inte får gå iväg från gården och så behöver han ju testa gränserna med fröken ganska ofta, men när kvällen kommer och han sover är det nog alltid allt det fina från dagen som jag kommer ihåg.
 
Fröken. Ja, där händer det nya saker hela tiden! Första tanden kände jag igår, hon kryper, yogar (står med händer o fötter i golvet och blöjrumpan upp mot taket), drar sig upp till stående och går längs med möbler. Allt har hänt på vad som känns som några dagar, egentligen kanske 10dagar, så jag hinner knappt förstå att min lilla baby börjar bli så stor.
Hon är världens gladaste baby. Skrattar, klappar händerna och avgudar sin storebror. Han är hennes stora idol och får de största leendena och hon följer med spänning med allt han gör. Just nu är hon ibland lite ledsen över att inte kunna röra sig lika snabbt som han, men nästa sommar har vi nog två som springer rint så vi blir yra(och funderar på hur vi ska inhägna gården redan nu. Helst gratis, så det begränsar ju lite, men vi får se var vi landar).
Maten har vi lite jobbigt med. Hon är milt sagt svårflirtad. Helst ska hon bara ha bitar att plocka i sig, puré och gröt duger kanske en sked eller två. Inget hon blir mätt av, så det dricks nog många flaskor mjölk ännu. Nu är min plan att gå fullt ut med plockmat åt henne. Brödbitar och lite grönsaker/frukt till morgonmål, kokta grönsaker och bitar av fisk/köttfärs vid lunch och middag och kanske lite frukt däremellan. Gröt hoppas jag ännu på få in som kvällsmål, men den tar jag paus med någon vecka nu. Kanske det duger snart...
 
Ja, så att sånt med våra små. Som inte känns så små längre (om några månader kommer jag igen att tycka att 'tänk så små de var i höstas'). Växer så det knakar och lär sig nytt hela tiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela