ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Trädgårdsinspiration

Publicerad 2015-10-07 09:50:32 i

Igår laddade vi en dos trädgårdsinspiration genom att besöka min mommos bekantas trädgård. Där hade hon och hennes man byggt upp en trädgård fylld med färger och former. I 60år hade de bott där, grävt, planterat, såttsått, rensat och skapat något så vacker. Ja, vackert även en oktoberdag efter rejäl frost. 
Vi gick runt och tittade, pratade och beundrade, åt björnbär, samlade frön och grävde upp några plantor. Sen gick vi in och satt i köket och drack kaffe, åt smörgåsar och blåbärskaka pch umgicks lite mera.
Hemma igen var jag fulladdad med iver att få gräva i rabatterna, så vi tog en liten utestund. Dahliorna grävdes upp ur ena rabatten, höstaster och isop planterades, doftviol flyttades och barnen lekte i vår jättestora hög av björklöv (bästa lekplatsen just nu!). 
Och nu bär det av mot Borgå och kanske vi får lite mera trädgårdsinspiration även där.
(Fotona tog jag hemma igår morse, för på vår lilla utfärd kom jag mig inte för att fota)

Kommentarer

Postat av: norrbotten emma

Publicerad 2015-10-07 10:21:34

mysigt att hålla på i trädgården =)

Ha en fin onsdag

Svar: Börjar bara bli lite kallt om fingrar och tår;) Tack det samma!
Saga

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela