ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Hej hopp!

Publicerad 2015-10-05 20:07:21 i

Här lever vi på! Jag jobbade som volentär på flyktingboendet på onsdag(och på förmiddagen hälsade vi på Linda medan Tobias sov) och torsdag, utfärd till huvudstadsregionen på fredagen för att hälsa på Tobias mamma och mormor, stänga stugan för vintern och passa på att bada bastu på lördagen(med mamma, Fia och hundarna), jobb för Tobias på söndagen och jag och barnen försökte få lite ordning här hemma under tiden och så gjorde vi en jättetoooor lövhög att busa i... 
Idag var jag på "jobb" igen och sen bakade vi blåbärskaka (lillens beställning) och städade lite mer, imorgon blir det ännu lite "jobb" och sen skavi iväg medmin mommo för att titta på hennes en bekants trädgård. På onsdagen åker vi till Borgå och stannar där en natt. Och så ska vi försöka få ihop ett firande av Linda, som fyller år idag och förståss måste grattas och kramas och överösas medpresenter ( leca-block står högt på önskelistan, så det blir ett jäkla stort paket!). 

Jepp jepp vi håller oss sysselsatta! Och nu ska jag ta på mig en varm rock, plocka fram pannlampan och ge mig ut och plocka famnen full med dahlior. I natt blir det kallt, så sen är det adjö till dem... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela