ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Kvällskaos

Publicerad 2015-11-12 21:17:29 i

 

Så här ser det allt som oftast ut hos oss i något skede under dagen. Oftast på kvällen, när barnen ha somnat, är det detta som möter mig... Jag/vi jobbar på att få in gemensam kvällsstädning, men än så länge är barnen ärligt talat inte till någon större hjälp. Som tur ser det oftast värre ut än vad det är, så 30min röjning, diskning och plockning, så brukar vi vara tillbaka på en acceptabel nivå. 

Nu är dagens sysslor slut och det är tur, för energin är också slut. Fröken tyckte det var dags att ta morgon kl4 idag och trots att jag fick gå upp och slumra lite 8-10, så är jag nog riktigt trött nu. Hoppas på en bättre och längre natt, så att jag har energi att packa imorgon. 
Jepp, packa, för denna mamma åker iväg, utan familj, för två dagar i Tallinn!! Lite shopping, god mat, spa och lugn och ro. Senast jag var iväg någonstans utan en enda del av min familj bodde lillen i min mage (och då var det en kryssning med min mamma, syster, moster och mommo, så tror faktiskt inte det räknas) och innan det... hmmm... före studenten? Ja, när det än var, så är det på tiden att unna mig en lördag och en söndag som bara Saga igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela