ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Så mycket att göra

Publicerad 2015-03-15 17:34:34 i Allmänt,

Vi fortsätter njuta av vädret på alla sätt och vis. Äter lunch ute(gäller att äta snabbt,  annars är nog maten kall...), leker, rensar, krattar och klipper, petar ner lökar och knölar,  tar tupplur i vagnen...
Igår hade lillen farfar på besök en stund och moster var förbi på vägen till jobbet.  Idag skulle Fia iväg efter några balar hö, så jag for med och lastade ett släp hästkompost,  så nu har vi årets gödsel införskaffat. Efter den turen åkte vi iväg ännu en sväng, för att köpa en begagnad trehjuling åt lillen.  Hur fin som helst och jätterolig. Nu gäller det bara att vänja lillen vid hur den fungerar. 
 
Efter det blev det lunch, promenad för att få lillen att somna och sen åkte jag iväg för att handla med famo. När jag kom hem var det så lugnt och stilla,  lillen sov i sin vagn, fröken i sin och Tobias i solstolen. Imorgon tror jag det är min tur att bädda ner mig under ett täcke och låta solen göra ansiktet lite lite brunt. Det såg så skönt ut när Tobias låg där!
 
Så ja, vi pysslar på med det ena och det andra och på kvällarna när lillen ha somnat bänkar vi oss i soffan, tittar på Buffy, känner i huden i ansiktet att solen verkligen är stark och njuter av den där sköna tröttheten som man får, efter många timmar ute.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela