ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Min favoritleksak

Publicerad 2015-03-28 18:01:15 i Allmänt,

 En av dem i alla fall. Lillens byggklossar. Vi bygger torn, hus, städer och diverse figurer, fäller dem och bygger på nytt. Jätteroligt och lillen är riktigt bra på att få dem att hållas att stå. Och så är de mjuka, så det skramlar inte så hemskt när de faller och det gör inte ont att stiga på dem!
 
Bland annat dessa klossar har vi underhållit oss med idag, medan Tobias sov. Han jobbar några nätter nu, så han stiger först upp när det är dags att fixa middag. Det betyder också att jag sover ensam med barnen och i natt gick jättebra. Jag somnade lite efter kl22 med ett barn på var sida och fick sova i ett sträck till kl2. Hur lyxigt som helst! Sen var fröken bökig fram till 4 (2-4/5 har varit bökigt i snart en vecka), så sov vi till 5, drack en flaska och sov till 7.30. Då vaknade lillen och 5min senare kom Tobias hem. Fröken sov sen ännu vidare medan vi andra åt morgonmål tillsammans. Hon är en riktig sjusovare!;)
Hoppas på en lika bra natt nu också. Dagarna är så mycket roligare när man får sova på nätterna! 
 
Imorgon tänker vi tillbringa några timmar hos mommo och förhoppningsvis ta oss till en lekpark, så att lillen riktigt får busa av sig.

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela