ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Få lite extra sömn

Publicerad 2015-03-20 07:25:35 i Allmänt,

Med två små som ibland väcker oss turvist natten igenom behövs det nu och då lite extra sömn.  Några kvällar har jag slocknat runt 8 när jag lägger lillen och Tobias tar hand om fröken. Efter 1,5-2h sömn vaknar jag med ett ryck, flyttar över lillen i egen säng och går ner. Sen är det bara att bli klar för sängen på riktigt och så går vi upp allihop när fröken vill sova. På morgonen är det sen istället Tobias tur att ligga kvar i sängen. Ibland blir fröken kvar och sover vidare, ibland får han sova ensam. 1-2 sådana extra sömnpass i veckan är riktigt skönt:)
 
När jag ändå svamlar om sömn kan jag berätta att denna fröken skiljer sig rejält från storebror sin gällande nattsömnen. 22-23tiden går vi upp och fröken dricker sista flaskan. Sen sover hon oftast lugnt i några timmar, innan det är dags för amning.  Tre senaste nätterna har hon tagit nästa flaska först 6tiden. Också amningen under natten minskar just nu. Tror vi slutade amma 23 igår och nästa gång först 5 i morse! om jag inte har glömt någon amning där mitt i natten. Tänk om hon tänker börja sova hela nätter tidig! Storebror har ju inte gjort det mer än max 5 gånger ännu, så skulle ju vara skönt med bara ett barn som stör nattsömnen;)
 
Nåja,  nog om sömn. Nu ska vi hitta på något roligt här hemma och se om det hinner klarna upp tills solförmörkelsen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela