ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Städa ut julen

Publicerad 2015-01-04 07:45:49 i Allmänt,

Idag har jag tänkt börja plocka bort allting som hör ihop med julen. Helst skulle jag slänga ut allting och fylla huset med primulor och andra vårblommor, men än så länge får jag väl nöja mig med att bara städa ut julen. Blommorna får komma lite senare. Så fort som jul och nyår är över tycker jag att våren kunde få komma, men istället får vi väl vänta runt 3månader ännu på den... För att göra det lite extra tydligt att våren verkligen inte är på kommande ännu har det under natten kommit snö, så nu är marken vit igen.
 
Innan jag börjar plocka undan julpyntet ska ändå brasan igång och jag och lillen ska ha vårt vanliga morgongos i soffan. Det är skönt att få ta det lite lugnt efter morgonmålet. Annars har vi inga planer för dagen. Om lillen är någolunda lugn och inte vill springa upp till övre våningen med 5minuters mellanrum tror jag vi stannar hemma, annars får vi väl åka iväg någonstans en stund och låta lillen busa av sig. Men helst stannar jag hemma, för imorgon ska vi ge oss ut på lite reashopping, så skulle vara skönt att bara ta det lugnt idag:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela