ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Rådgivningsbesök v39+0

Publicerad 2015-01-13 10:25:45 i Allmänt, Lillen 1år, Liten böna,

Såja, hemma igen!
 
Allting såg hur fint ut som helst med mig och bönan, så det är bara att fortsätta vänta. Mitt blodtryck ligger på 106/69, vilket väl är lite mot lägre hållet i slutet av graviditeten, men tydligen sjunker mitt tryck när jag är gravid, gjorde lika med lillen. Visserligen var det lite högre med lillen än nu, men ändå under mitt normala.
 
Mitt SF-mått ligger fortfarande på 33, men magen verkar ha sjunkit lite, så därför kanske det inte verkar som om magen växer mera. Bönan är ju i alla fall i full gång och verkar växa på som han/hon ska. Med lillen var SF-måttet 35,5 i v39+2, så har jag tur blir det ingen jätteklump denna gång, tvärt om kanske lite mindre än storebror. Kanske vi hinner använda kläderna i storlek 50-56 en stund i alla fall:) 33cm är i alla fall precis under normallinjen i denna vecka, medan 35,5cm var precis inom övre gränsen av normalintervallet. Blir spännande att se hur stor/liten bönan blir.
Om 10dagar har jag bokat nästa tid, så får vi se vad som har hänt tills dess. Nu är i alla fall mina papper med tankar och önskemål kring förlossningen skickade till BB, så ännu ett steg närmare förlossningen då. Max 3veckor så är jag ju där!
 
Efter kollen gick jag och lillen över till tandläkaren för att vänta på stackars moster, som skulle bli av med en tand. Vi hann leka en stund med sakerna i väntrummet och sen var hon klar. När vi kom hem hade lillen somnat, men vaknade när han flyttade över i vagnen, så vi tog lite utelek i en halvtimme istället. Först drog moster omkring han i pulkan några minuter innan hon for iväg och sen gick lillen och drog omkring på pulkan. Det är inte helt lätt att plumsa runt i snön när man har så pass korta ben (och pösiga kläder) som lillen, så efter lite mer än en kvart blev han sur på att hela tiden snubbla, så då drog jag omkring honom i pulkan lite innan vi gick in. Skönt var det med frisk luft och lite sol, men vinden var inte särskillt skön. Så efter halvtimmen ute var det skönt att komma in och äta mellanmål.
 
Nu ska vi se om det blir vila eller lunch först. Jag tror nästan på vila, med tanke på hur mycket lillen gnuggar ögonen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela