ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Pappa hemma igen

Publicerad 2015-01-06 18:21:54 i Allmänt,

Nu har lillen pappa hemma igen och är överlycklig.  Vi åkte och mötte han vid tåget och lillen sprack upp i ett stort leende när han fick syn på Tobias. Så de senaste två timmarna har det varit "pappa pappa" och bus. Just nu busar de i övre våningen och jag och bönan tar det lugnt i soffan(eller jag försöker ta det lugnt, han/hon där inne bökar på).
 
Dagen har gått snabbt och jag och lillen har fått mycket gjort, trots att vi båda sov en lång stund på dagen. Lillen har nog letat en del efter pappa sin, så nu blir det bra med lite mer än ett dygn tillsammans,  innan Tobias ska på jobb igen. Imorgon ska vi ta riktig tillsammans-tid i gammelmommos lägenhet, långa bad i badkaret står på schemat. Och på dagen borde vädret vara passligt för lite pulkaåkning, så då ska vi försöka ta oss ut i friska luften en stund.
 
Börjar bli dags för lillens bad och efter det ska vi se om han har ro att äta lite kvällsmål, middagen hade han nämligen inte riktigt tid för. Sen sova för han och jag pch Tobias ska ta lite tillsammans-tid på tu man hand innan vi somnar. Te, lite prat och kanske någon serie, sen hoppas jag på en lika bra natt som i natt:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela