ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Överburenhetskontroll

Publicerad 2015-01-30 11:56:15 i Allmänt,

Nu är vi hemma igen efter ett besök på mödrapolikliniken och en handelstur. Lillen slocknade i bilen och sover väl en timme till i vagnen,  så jag och Tobias passar på att vila lite vi också.
 
Allting såg fint ut med babyn. Han/hon fixade störningar på deras mätningsapparatur genom att röra sig massor, så många gånger att sköterskan till sist visade hur jag själv kunde kvittera bort det. Och då tycker jag att det här är en så lugn baby;) Ungefär 3,8kg uppskattades vikten till, så lika som med lillen. Finfint.
 
Efter mätningen träffade jag läkaren, som gjorde mig glad genom att säga att kroppen verkar fatta lite bättre denna gång att babyn faktiskt ska ut. Är nu i samma stadie som efter 1dygn av igångsättning med lillen, så även om det blir igångsättning kanske jag klarar mig på mindre än 2dygn. Det om något är värt att fira! (Och firar gör vi med bullar och en tulpanbukett till bordet)
 
Då allt såg fint ut så hoppas vi nu på att kroppen själv sätter igång förlossningen,  men annars ska jag ringa till sjukhuset på tisdag morgon för att få reda på vilken tid de vill ha mig där.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela