ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Kaboom, brak

Publicerad 2015-01-13 07:24:38 i Allmänt,

Det har jag legat och lyssnat på i en timme nu på morgonen. Ljudet av all snö från taket som bullrar ner och faller till marken med ett brak. Från -12grader till +2,7 på 12timmar, sånt gör att snön åker iväg. Tobias fick börja morgonen med att gräva fram trappan, så att vi kommer iväg idag. Och sen ta en ny sväng med snöskuffaren för att komma ut från gården nu på morgonen. Där emellan hann vi med morgonmål tillsammans, jag fick blodtrycket mätt och lillen fick borsta tänderna i 10minuter medan Tobias fixade sig klar. En riktig favoritsyssla är det, tandborstning. Helst ska det göras minst 3-4ggr/dag.
 
Nu är Tobias iväg till skolan och jag och lillen ska snart börja fixa oss i ordning för ett besök på rådgivningen. Bästaste syster/moster har tandläkare samtidigt, så vi får skjuss till och från hälsocentralen. Skönt det, för att promenera fram och tillbaka på snöiga vägar känns inte som en riktigt bra idé. Så skjuss fram och tillbaka och sen kanske ta en lekstund på gården när vi kommer hem, så att vi får frisk luft, blir bra:) Då får lillen plumsa runt i snön och dra på sin pulka, medan jag kan gå runt och planera gårdsprojekten för i år.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela