ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Hejsan Fredag!

Publicerad 2015-01-09 05:52:18 i Allmänt,

Och så var fredagen här och efter det ett ledigt veckoslut. Först får vi ha kvällen idag och förmiddagen imorgon tillsammans allihopa och efter det ska lillen övernatta hos mommo och moster och jag och Tobias tar ett dygns mini-semester.
 
Vi åker iväg till samma plats som vi var på på vår bröllopsnatt, nämligen Svartå Slott. Längre än så är det onödigt att åka, eftersom huvudsaken är att komma bort från vardagen och få ta det lugnt tillsammans, bara vi två. Vi ska packa med några spel, en varsin bok, gott att äta och dricka. Kanske tar vi en och annan promenad om vädret är bra, men annars ska vi elda i brasan och bara ta det lugnt.
 
Men ännu är det fredag, ja, tidigt på fredag, så vi har många timmar kvar innan vi åker iväg. Vi hann äta morgonmål tillsammans nu på morgonen, så lillen fick lite vaken pappatid. Annars har han fått sovande pappatid största delen av natten, då han sovit fasttryckt i Tobias. Det passar bra att lillen är inne i en pappa-period nu, eftersom vi behöver få han att sova med Tobias nu innan babyn kommer. Att (förhoppningsvis) amma ett barn, samtidigt som ett annat sover halvt på mig skulle ju inte riktigt fungera...
 
Dagens planer är inte många. I något skede ska jag iväg till butiken, brasan ska få värma och torka upp lite här inne och så borde det väl tvättas en maskin byke. Annars ska jag och lillen bara vara. Försöker ta tillvara på den här sista tiden med bara han, leka, gosa, somna tillsammans på dagen och bara vara nära.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela