ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Hängig liten

Publicerad 2015-01-14 15:29:34 i Allmänt, Lillen 1år,

37,6grader hade lillen i morse när vi vaknade, men då tyckte jag han kändes bra mycket svalare än under natten. Förmiddagen var han i princip som normalt, pigg och lekte på, men vid lunchtid började man märka att han var trött. Han ville inte äta, utan istället ville han upp till sängen. Tog länge innan han somnade, mest låg han bara där och ville läsa, gosa och titta på Maja. När han äntligen somnade sov han inte ens en timme, så inte var han piggare efter det. Något mellanmål ville han inte ha, inte ens frukt dög, trots att han inte hade tit på 7h. Till sist sjönk en pepparkaka och lite mjölk ner och det är ju bättre än ingenting. Har inte blivit feber under dagen, tror att temperaturen ligger ganska lika som i morse, och det hörs inget konstigt med andningen, så förhoppningsvis är han snart i skick igen.
 
Vi tar det lugnt på alla sätt, sitter ingosade i ett täcke för att hållas varma och om en timme är det dags att se om det duger med middag. Ägg och karelska piroger brukar han tycka mycket om, så förhoppningsvis äter han lite, så att han kan sova ordentligt i natt. Gissar på att det blir tidig kväll för honom, så jag lämnar allt fixande här hemma tills han sover.
För min del har halsen börjat värka, så får se om jag också har fått lite av Tobias/lillens bobbor och tänker få flunssa. Ska den komma så får det nog gärna bli nu i såna fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela