ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Ett yrvaket Gomorgon

Publicerad 2015-01-16 07:07:30 i Allmänt,

Trots att det är över en timme sen lillen väckte mig har jag ännu inte vaknat ordentligt. Får se om det behövs en timme till och mera te för att vakna, eller om det helt enkelt blir en dag i halvdvala.
 
Lillen är tillbaka till sitt vanliga jag, kanske lite tröttare än normalt och lite mindre matlust, men inga egentliga flunssa-tecken. För min del har det inte gått riktigt lika bra. Sitter här med ont och strävt i halsen, täppt näsa, rinnande ögon, flunssa-värk i hela kroppen och igår hade jag undertemperatur största delen av dagen. Får se hur idag utvecklas. Jag har i alla fall sovit som en stock de stunder jag har sovit, så kroppen har sett till att få vila. Har inte ens märkt av att Tobias har stigit upp och åkt iväg till jobbet. Trodde vi alla hade försovit oss när lillen väckte mig.
 
Så idag blir det att dricka mycket varmt, äta en massa apelsiner (inte mig emot, de är ju så goda just nu!) och försöka hitta en medelväg för min och lillens energinivåer. Tillräckligt livligt för att lillen ska få göra av med energi och göra sånt han tycker om (alltså full fart, bus och klättra omkring) och tillräckligt lugnt för att min kropp ska få bort flunssan (alltså gos, läsa och pussla).

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela