ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Påskfirande

Publicerad 2015-04-04 13:39:08 i Allmänt,

Igår var en av mina äldsta kompisar på besök.  Vi träffas inte så ofta längre, men det känns alltid helt naturligt att prata om allt när vi väl träffas. Vi träffades som 8åringar, hon helt finsk och jag helt svensk. Trots typ noll kommunikation i början(som tur har hon lätt att lära sig språk, så det dröjde inte länge innan hon pratade flyttade svenska) blev vi snabbt bästisar.  Nu är det inga problem med kommunikationen,  men olika liv  och "tidsbrist" sätter istället lite krokben. Men igår fick vi iallafall några timmars uppdatering om varandras liv:)
 
Idag firar vi påsk på fyra man hand.  Äter anka med goda tillbehör och chokladmousse.  Och bara umgås med varandra. Imorgon ska vi på 4års kalas och sen borde vårvädret vara tillbaka, så då blir det utelek för hela slanten. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela