ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Bästa storebror

Publicerad 2015-04-02 10:30:40 i Allmänt, Barnen,

Vår lilla fröken har en så fin storebror.  Han håller hela tiden koll på var hon är och blir orolig om hon mitt i allt är borta. Ligger hon i babygymmet är lillen där och visar de olika leksakerna och berättar vad för saker det är. Fröken får till och med låna Polly ibland. Som tack får lillen frökens största leenden och en massa gulliga läten. Så fint att se umgänget mellan syskonen.
 
Just nu sover lillasyster och storebror pusslar alla sina pussel. Jag bläddrar i odlingsböcker och läser om olika äppelsorter. Planerar årets odlingar och funderar vart vi ska placera våra nya äppelträd och vilka sorter vi ska välja.  I eftermiddag ska jag försöka ta oss alla ut och plocka blåbärsris och videkvistar att pynta med.  När Tobias kommer hem ska jag göra något som jag inte alls ser fram emot; åka iväg till butikerna och köpa påskens mat. Gissar på att det kommer vara lite halvkaos i butikerna där halv fem tiden,  när jag kommer iväg...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela