ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Paus

Publicerad 2014-10-17 11:20:18 i Allmänt,

Min plan att hålla mig lugn i väntan på att växtvärken gick över gick inte så bra. Solen börja skina igår på eftermiddagen, så jag och lillen drog på oss varma kläder och gick ut. Medan lillen pysslade med sitt och såg på intressanta maskiner(asfaltering pågår vid oss) fick jag rabarbern putsad, infarten krattad och samla ihop alla äppel.
Idag fortsatte vi ute, eftersom Tobias hade ledig förmiddag och solen sken. Vi hann få första lagret plast över båtskjulet, så nu kan det regna hur bäst det vill. Förrådet blev plockat så att utemöblerna ryms längst in och lite saker som inte mår bra av att frys hamnade ner i källaren.
 
På sidan om det har vi bakat morotsbröd och kokat lax-tomatsoppa, bytt lakan i sängen och tvättat en maskin som nu får torka ute. Finfint, men nu blir det att ta paus på soffan medan lillen sover. Det kan kroppen behöva, även om växtvärken faktiskt är mycket lugnare idag:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela