ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Löken nergrävd

Publicerad 2014-10-21 19:48:56 i Allmänt, Lillen 1år,

Hela förmiddagen och eftermiddagen har vi pyssla på med allt möjligt här inne, men halv fem tiden kände jag mig som en lat mamma som inte varit ut med lillen på hela dagen och knappt något alls på måndagen. Efter middagen tog vi därför på oss ytterkläderna och plockade ihop tulpanlökarna och några vitlöksklyftor och gick ut. Lillen jagade My och gick omkring på gården, medan jag fick ner löken i jorden och askan från brasan utspridd.
 
Sen tyckte lillen det var passligt med en promenad, så vi gick ett varv runt kvarteret. Vi gick iväg perfekt tid, för när vi hade gått runt halva kvarteret fick vi se på när häftiga fordon lastades upp på ett släp, så lillen stod helt förstelnad och tittade med stora ögon. Jag tycker det är så spännande att kunna gå ut med lillen på detta sett och upptäcka saker. Tänk att vår lilla pojke utan problem går en promenad. Visserligen är vårt kvarter inte längre än 530m (jepp, jag har mätt), men för en liten en på 16månader är det ju en hel värld. Hålls vädret fint till slutet av veckan tror jag vi ska ta en skogspromenad och titta på kottar och annat kul.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela