ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Dagens program

Publicerad 2014-10-29 10:22:09 i Allmänt,

Idag har jag och lillen redan hunnit med över två timmar städning; vädra sängkläderna, dammsuga madrasserna,  tömma under sängen och dammsuga där, plocka tomma golv både uppe och nere och dammsuga, vika undan rent mm.
Börjar gå så mycket lättare att få saker gjort här hemma med lillen med, för han underhåller sig själv. Ibland vill han ha mig med och läsa något eller titta på något, men däremellan kan jag göra mitt. Så länge jag svarar när han ropar på mig och alltid nu och då pratar lite med han och ger en kram så är han (oftast) nöjd. Så länge som två timmar brukar han nog inte orka, men idag var det så roliga saker som jag gjorde, att han hölls nöjd:)
 
Efter städningen blev det mellanmål och sen har vi lekt tillsammans.  Läst böcker, pusslat, dansat och busat. En favorit är att jag lägger mig på golvet och han får springa runt mig, sitta på mig, gosa och ligga ansikte mot ansikte och "pussa" så att jag blir dräglig i hela ansiktet. Närhet, så viktigt!
 
Snart är det lunch och efter det ska lillen sova lite. Jag ska koka äppelsylt till gröt och julens skinka. Var efter 2kg äppel av Linda igår,  så blir att göra en rejäl sats och lassa in i frysen.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela