ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

17månader senare

Publicerad 2014-10-22 19:08:30 i Allmänt,

För 17månader sedan, i mars-13, var det tre månader kvar tills lillen var beräknad och nu är vi lika långt med bönan. Kollade tillbaka lite i arkivet för att se vad jag skrev om då
 
- 2013: jag hade en envis flunssa som vägrade ge med sig. 2014: samma.
- 2013: jag åkte till mommo min för att bada i ett chokladdoftande bad med mycket salt i. 2014: samma (tom. badskummet/duschkrämen)
- 2013: shoppade och fick massa babykläder och saker. 2014: behöver köpa 2par strumpbyxor i storlek 50-56 så är bönans garderob klar. Bara arv från storebror, stackarn... 
-2013: bokhylls- och skrubbygge i övre våningen pågick. 2014: omändringar i alkoven planeras för fullt och skall påbörjas så fort vi är förbi 21november och Tobias har allt med skolan gjort.
- 2013: fogarna bråkade. 2014: samma.
- 2013: övre våningen ställdes i ordning och storstädades. 2014: nästa veckas projekt för mig är att storstäda uppe.
- 2013: spänning inför sockerbelastningen. Är den verkligen så äcklig som alla säger? (Svar: jo. Att inte få äta morgonmål, tvingas dricka sötsliskigt genast på morgonen ocv få tre stick i armen. Usch!) 2014: försöker ignorera att det är sockerbelastning på fredagen...
 
Så lika kan det vara med 17månaders mellanrum. Heter väl att vi människor är vanedjur?;)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela