ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Baka, baka liten böna

Publicerad 2014-11-04 09:55:22 i Liten böna,

Egentligen är ju inte bönan särskillt liten längre. Ligger väl någonstans runt 1,2kg och 40cm. 
29veckor är nu avklarade och jag läste att överlevnadschansen om babyn föds nu är vid 90%. Känns ju som en trygghet, även om jag nog har svårt att se att denna lilla skulle komma utan vräkning om 13veckor...
 
Jag börjar nog märka av magen nu. Har blivit lite svårare att få bekvämt på natten(men ikväll får jag en lååång dyna att ha som stöd:)), det märks att magsäcken är halvvägs upp i halsen, speciellt när jag lutar mig fram för att knyta skor eller liknande, lillen kan inte längre skutta på magen utan att det gör ont osv. Däremot har både foglossningarna och halsbrännan dragit sig tillbaka lite, så i det stora hela måste jag säga att jag mår förvånansvärt bra. Trodde det skulle bli tungt för kroppen med en graviditet så här pass snabbt efter lillen, men än så länge tycker jag inte att det är jobbigare än runt samma tid med lillen. Än hinner det ju ändra, men håller tummarna att jag får fortsätta må så här:)
 
Nästa vecka är det dags för nytt besök på rådgivningen, så då får jag veta hur magen växer i förhållande till förra gången. Och se hur sockervärdena är denna gång. Har i alla fall inte fått något samtal att jag skulle ha graviditetsdiabetes, så gissar på att de är inom rätt gränser.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela