ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Att ha det grått

Publicerad 2014-11-02 11:40:41 i Allmänt,

Idag är det verkligen grått. Och skymning, trots att klockan bara är halv ett. Regnet smattrar mot fönster och tak och det är en riktig innesittardag. Så det är vad jag och lillen har gjort; suttit i soffan, invirade i en filt och läst nästan alla böcker han har i nedre våningen. För att inte bli för stela har vi med jämna mellanrum busat runt lite i kök och vardagsrum. Jagat varandra, lillen har lekt med sitt flygplan och vi har haft brottningsmatch på golvet. Sen har vi flyttat tillbaka i soffan med filten irunt oss och en skål med päronbitar att dela på till mellanmål och läst lite mera, eller pusslat.
 
Vi har båda två sovit oroligt i natt (stackars Tobias har säkert inte heller fått särskillt bra sömn, när vi har tvinnat på i sängen...), så lillen började visa tecken på att vilja sova dagssömn redam vid 11. Blev att fixa en snabb lunch och kvart före tolv kröp vi ner i sängen och drog täcket över oss. Tog inte länge så sov lillen så gott, så jag steg upp medan han stannade kvar i sängen med sin Polly. Får bli ett lite längre sovpass för han, så att han orkar kalasa i eftermiddag. Min guddotter fyllde 1år för några veckor sedan, så nu blir det barnkalas:) Lillen, födelsedagsbarnet med sina syskon på 3,5år och (snart) 6år och så två till barnfamiljer, en med en 9månaders och andra med en 4åring. För att orka med sådant firande kan det nog behövas lite extra dagssömn!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela