ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

2månader

Publicerad 2014-11-20 11:25:09 i Allmänt, Liten böna,

Lillens bobbor verkar ha gjort comeback under förmiddagen, så han somnade en timme tidigare än normalt. Nu hoppas jag bara på att han sover lite längre än vanligt, så att kvällen inte blir så jobbig. Jag försökte också somna, men konstaterade ganska snabbt att det inte går och flyttade ner i soffan, rädd för att väcka lillen med mitt snörvlande. Istället blir det ett avsnitt Bones och lite varmt att dricka.
 
Idag är det två månader tills bönan är beräknad. Två månader! Då jag väntade lillen kändes det som en evighet, men nu tycker jag det är hur snart som helst. Speciellt med tanke på att en av dessa månader är december och då rusar tiden iväg. Börjar redan nu finnas en hel del program planerat och då är inte fixa garderob-projektet och har fått någon egen tid, vilket det måst! Nästan varje dag sitter jag här hemma och funderar om jag ändå sen skulle kunna ta itu med en del av projektet själv, för att komma igång, men tror inte det är någon smidig kombination att hålla på själv med en massa skruvar, sågar, borrmaskiner och lillen i samma rum. Så sen funderar jag vem jag skulle kunna lura hit som hjälp och kommer fram till att det där med att alla ska jobba är ett jäkligt påhitt. Nåja, får hålla tummarna att bönan hålls där inne de där två bonusveckorna som jag räknar med, så har vi längre tid på oss att få det gjort:)
 
Men i alla fall, 2månader! Kollade lite på början-mitten av april-13, då jag var i samma skede med lillen och då var det babyplanering på hög nivå. Vagnen stod färdig i övre våningen, kela-lådan hade anlänt, vi fick hem en sitter och annat smått och gott. Fogarna jävlades, vilket de ju gör nu också, men det var nog faktiskt sämre förra gången. Trodde det skulle bli värre denna gång, då det inte är så länge sen senast och jag lyfter och bär på lillen en hel del, men det är ju skönt om det är åt det här hållet istället. Hungrig var jag också och det har slagit till nu också. Första 30veckorna var hungern som normalt, trots mindre portioner den sista delen av tiden, då magsäcken började få trångt. Nu har magsäcken fortfarande trångt och det går inte att äta några jätteportioner, men istället är jag hungrig konstant. Och törstig! Inte konstigt att magen växer explosionsartat och jag får springa på wc 100ggr/dygn med tanke på den mängd vätska jag häller i mig. Att vara flunssig och känna sig stor och klumpig hör tydligen också till till denna tid, så same old, same old.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela