ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

1a advent

Publicerad 2014-11-30 08:09:58 i Allmänt, Högtider,

Idag började vi morgonen med att sova till 7.40. Lillen har stort sömnbehov just nu och i natt har han sovit 12,5h och mycket mindre bök än förra natten, så jag och Tobias har också fått sova. Vi har ätit risgrynsgröt och limpsmörgås till morgonmål, med bara brinnande ljus som ljuskälla. Nu har lillen och Tobias läst en av hans nya böcker som han fick igår och jag försöker få en liten fot att flytta på sig lite. Just nu är den placerad under revbenen igen än gång...
 
Igår hade vi lillens farmor här några timmar. Vi åt middag bestående av ugnslax, potatissallad, avokado, en sallad med rostad morot och rödbeta, vindruvor, prästost, ruccola och pekannötter och så vitlöksbröd till det. Efter det satt vi i vardagsrummet och försökte att inte spricka. Lillen fick sina paket av gammelmommo och gammelfamo & gammelfafa och efter en stund hittade vi lite rum för glögg och cheesecake.  Jag hade gjort en snabb version med krossade pepparkakor och smör till botten, färskost, lite florsocker, kanel, ingefära, kardemumma och vispad grädde som fyllning och sen på med granatäppel. Lillen fattade tycke för granatäppel och som tur fanns det en skål med extra, bara att ösa sked efter sked på hans assiett.
Sen var det sovdags för lillen och vi andra satt och pratade en stund och när jag och Tobias blev ensamma plockade vi undan det sista och söka oss upp i säng. Fortfarande mätta och, för min del, med lite halsbränna,  då magsäcken inte har utrymme för några stora måltider just nu.
 
I eftermiddag fortsätter lillen och jag firandet hos mommo, moster och hundarna, medan Tobias jobbar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela