ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Sommarfredag

Publicerad 2014-05-23 07:30:08 i Allmänt,

18grader varmt vid 8 och utlovat att stiga till 27grader under dagen! Tur så är vi förberedda med is, vattenmelon och glass:)
 
Efter en varm natt (3 personer i en säng, varav sen minsta är varm som en brasa när han sover, i ett 27graders sovrum... puhh...) har vi nu vinkat av Tobias för sin sista dag i dagiset. I väntan på att gräset skall torka upp, så att vi kan gå ut, passar vi på att plocka undan gårdagens tvätt, påbörja packandet till stugan och surfa solresor. Vi tänkte först att vi skulle åka iväg under vårvintern nästa år, men eftersom jag är totalt insnöad på att få komma till Medelhavet,  allra helst grekiska övärlden,  så är det ju sommarhalvåret som gäller. Månadsskiftet september-oktober borde vara riktigt passligt gällande värmen, så nu måste vi kolla om Tobias kan vara ledig en vecka då. 
 
Idag ska jag fortsätta vattna på båten, så att den sväller ännu lite mera och läckaget minskar.  Som det är nu skulle det bli en entré a la Jack Sparrow med endast en mast som sticker upp över vattenytan när de anländer till bryggan i stugan...  Sen måste alla rabatter få några kannor vatten över sig, så blir att hissa upp många ämbar ur brunnen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela