ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Semester

Publicerad 2014-05-25 12:49:04 i Allmänt,

Så vi njuter!
 
Vuxna, lillen och hundar, alla har vi det så bra:) Vi vuxna får äta en massa gott; grillat, sallader och bacon&ägg till morgonmål, sola, doppa oss, gå på promenader och spela kort. Lillen äter också gott (just nu väntar han på att nypotatisen blir klar och kan ätas med smör, dill och gräslök), tar tupplurer i skuggan, har många famnar att gosa i, gräver med sin spade i sanden, känner på havet, badar i sin bassäng, leker med hundarna och har hela tiden någons fulla uppmärksamhet.  Hundarna i sin tur får simma(Igors favorit), åka båt (Egons favorit), leka med sina bollar, blir krafsade och så ser lillen till att de också får en massa gott att äta;)
 
I eftermiddag ska vi fira lillens 11månaders dag med våffelkalas. Sen åkar mommo, moster och hundarna hem, medan vi fortsätter vila upp oss. Som det ser ut nu är båten klar, utan något större läckage, till kvällen. Gick bättre än vi kunde fantisera om! Perfekt, eftersom Tobias har några ärenden hemma imorgon, så då kan jag och lillen åka med och vattna allting, plocka med sådant vi glömt och sen komma tillbaka på eftermiddagen igen. 
 
Men nu ska jag hjälpa till med matlagningen och applådera åt lillen när han stiger upp i gräset.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela