ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Mini-semester

Publicerad 2014-05-14 08:14:04 i Allmänt,

I eftermiddag sätter vi oss i en fullpackad bil och åker iväg på några dagars äventyr till vackra Borgå. Ser redan framför mig hur överfull min lilla yaris kommer vara. Den är en jättefin bil,  men inte riktigt någon familjen-åker-iväg-på-semester-bil. Ny bil är inte något jag tycker är roligt att sätta pengarna på, så istället får jag lov att se till att jag blir mästare på att packa:)
 
I Borgå ska vi umgås med lillens gammelfarfar och förhoppningsvis farbror, gudmor och gammelfaster. Några promenader brukar vi också hinna med på sådana här resor, ska också kolla om jag hittar någon plantskola i närheten som det skulle vara värt att besöka.
 
Men innan vi åker iväg ska båten lackas ett andra varv, en eller två maskiner tvätt tas itu med, alla saker som behövs för 3 dagar på resa med lillen ska packas, trädgården vattnas så de (förhoppningsvis) klarar några dagar med mycket sol, alla plantor som kan torka måst flyttas bort från fönstren mm. Tur att vi inte har planerat att starta före 4-5 tiden ikväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela